onsdag 7 augusti 2013

Look Into Her Eyes Kapitel 1


Bethanys Perspektiv

 

’’Vakna nu sömntuta’’ viskade jag i Sams öra. Jag vaknar alltid ganska tidigt medan Sam sover alltid så länge hon får, hon säger att hon behöver sin skönhets sömn. Själv tycker jag bara att hon överdriver. ’‘Vad är klockan?’’ svarade Sam tillbaka tröttsamt. ’‘Den är tio över sex men vi måste ta hand om hästarna vet du!’’ jag satte upp mitt hår i en slarvig tofs. Vi tar hand om våran kompis Rebeckas hästar för att hon pluggar utomlands och eftersom jag har ridit så länge jag kan minnas och Sam i 4 år så erbjöd vi oss att ta hand om dom. Sam satte sig upp och gnuggade sig om ögonen. Efter en långs stund väntan är Sam klar med ridkläder på och ett glatt humör! Det är typ det bästa med Sam hon blir aldrig sur eller irriterad om man väcker henne tidigt, hon är liksom alltid glad. Det tar ungefär 10 minuter att gå till det lilla stallet. Vi bor egentligen inne i stan men på vardagar så sover vi i Rebeccas söta lilla hus som ligger ute på landet för annars blir det så jobbigt att gå upp sen åka hit sen till skolan. Och det orkar ingen av oss för då skulle vi behöva gå upp vid halv fem. Tro mig, vi har testat. Så därför sover vi här. Vi går med snabba steg till stallet och vidare till hagen. Vi börja smacka på hästarna och därefter kom dom galopperade mot hos.

Det var en vit, en mörkbrun och en ljusbrun häst. Lizzy, Legacy och Destiny.

 

När vi har ridit och matat hästarna går vi tillbaka till huset. När vi kom hem började vi göra iordning oss för skolan. Jag hoppade in i duschen för jag vill ju inte lukta häst till skolan och därefter satte jag på mig ett vitt linne och ett par ljusa slitna jeans shorts med ett brunt skärp, efter som att det snart var sommar, var det skönt med shorts och linne. Jag öppnade min låda som var under mitt sminkbord och tog ut hårfönen och fönade håret. Sam som är ganska mode inriktad satte på sig till för en blå skjorta och ett par svarta jeans shorts. Jag måste erkänna att hon ser riktigt bra ut, och jag är nästan liten avundsjuk på att hon ser så pass bra ut. Sen så sminkade vi oss, Sam sminkade sig som alltid med ögonskugga och eyeliner och sen fixade läpparna som alltid blir så fina med hennes svaga röda läppstift. Jag sminkade bara mig med bas, eyeliner och mascara, det räcker för mig. Men tydligen inte för Sam, så mycket som hon sminkar sig. Innan vi skulle gå gjorde vi frukost, det blir mackor med ost och skinka. Vi prata massor med varandra med munnen fulla med mat. När vi skulle gå satt jag på mig en ljus grå lång kofta och tar med min bruna skolväska.  Klockan är 9:06 och våran första lektion börjar 10:00. Det tar en halv timme att åka från oss till Skolan, men å andra sidan så är vi ute på landet. När Sam håll på att låsa dörren kände jag hur det vibrera i min ficka. Det var från Ryan min pojkvän. Jag log.

 

   From Ryan:

Hey Babe, what’s up? xx

 

 

    To Ryan:

Me and Sam is on are way to school, and you? Xxx

 

Sam satte på radion och då spelades ’Call me maybe’ och både jag och Sam sjöng med I högsta hugg. När låten var slut började ‘What makes you Beautiful’ med One Direction spelas.

Sam skrek till ett glädje tjut och började sjunga jätte högt hon var ett jätte stort fan av dom, Jag gilla bara några låtar men jag visste inget om dom. ’‘Det här är Liam Payne som sjunger nu’’ säger Sam glatt. Hon säger att hon vet allt om One Direction, men jag vet inte för jag lyssnar typ aldrig när hon pratar om dom. Jag log och därefter tog upp min mobil i fickan, jag hade fått ett nytt meddelande från Rayn. 

 

 From Ryan:

I’m getting ready for school xxx

 

Jag lade ner mobilen i fickan och nynnade med lite på låten. ’‘Det här är Harry Styles som sjunger’’ forsätter Sam ännu gladare. Jag stannade upp och spärrade upp mina ögon och tittade på Sam. ’’Sa du precis Harry Styles?’’ frågar jag med förvirrande, hård röst. Det kunde bara inte tänkte jag. ’’Ja?’’ undrar Sam nyfiket. Hon skiftade med blicken mellan mig och vägen. ’’Har du någon bild på honom?’’ frågade jag snabbt Sam. ’’Jag har honom som bakrundsbild på min mobil, hurså?’’ Jag svarade inte utan tog hennes väska och tog hennes mobil. Jag tittade på bakrundbilden och jag tappade andan, jag kunde knappt tro mina ögon. Det är Harry Styles min bästa vän från när jag var liten? 
 
------------------------------------------------------------------------------------
Hoppas ni gillar första kapitlet!! Kommentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar