torsdag 8 augusti 2013

Look Into Her Eyes Kapitel 2

Tidigare:
Jag lade ner mobilen i fickan och nynnade med lite på låten. ’‘Det här är Harry Styles som sjunger’’ forsätter Sam ännu gladare. Jag stannade upp och spärrade upp mina ögon och tittade på Sam. ’’Sa du precis Harry Styles?’’ frågar jag med förvirrande, hård röst. Det kunde bara inte tänkte jag. ’’Ja?’’ undrar Sam nyfiket. Hon skiftade med blicken mellan mig och vägen. ’’Har du någon bild på honom?’’ frågade jag snabbt Sam. ’’Jag har honom som bakrundsbild på min mobil, hurså?’’ Jag svarade inte utan tog hennes väska och tog hennes mobil. Jag tittade på bakrundbilden och jag tappade andan, jag kunde knappt tro mina ögon. Det är Harry Styles min bästa vän från när jag var liten? 
-------------------------------------------------------------------------------------------------


’‘OMG’’ är det enda som kom ut min mun! ’‘Vad?, kan du berätta för mig vad som händer här?’’ säger Sam och såg ut som ett frågetecken. ’‘Han var min bästa vän när jag var mindre’’. Hon tittade på mig med öppen mun. ’’Beth, är du seriös?’’ Jag nickade stelt. ’’Så du menar att du har varit bästa vän med självaste HARRY STYLES?’’ Hon tittade på mig super glad. ’’Ja’’ svarade jag ganska chokat. ’‘OMG, berätta allt!!!!’’ Hon tittade ivrigt på mig och jag svalde mitt saliv stelt ’’Jag vet inte vad jag ska säga?’’ sa jag och log ett svagt leende. ’’Vi kanske ska ta det efter skolan’’ fortsatte jag och hon nickade ivrigt.  Jag kan inte fatta att Harry, min underbara bästa vän från när jag var liten är nu känd över hela världen. Harry är med i One Direction.

 

’‘Hello, Babe’’ hörde jag Ryan säga bakom mig i skolkorridoren. ’‘Hey’’ säger jag och kysste honom snabbt på munnen. Jag är fortfarande förvirrad och jag kunde inte tänka på annat. ’‘So how are you?’’ säger Ryan till mig men det tog ett tag innan jag reagera. ’’ I’m fine’’ fast var jag verkligen till 100% det, det känns så konstigt. ’’ Are you sure?’ han ser säkert att jag ljuger. Jag svara inte utan jag börja gå mot musiksalen, Musik är den första lektionen för dagen. Jag älskar musik, det är helt klart mitt favorit ämne ändå fast jag inte tycker jag är bra på att sjunga.

 

Jag öppnade dörren till musiksalen och inte långt bakom var Ryan och Sam. Jag satte mig ner på min plats och lutade mig tillbaka på stolen. Alla minnen kom upp, när vi träffades, alla gången vi sov över, när vi skrattade åhh hans skratt det var så underbart och… när han kysste mig. Jag rörde med mina på mina läppar och log. Harry gav mig min allra första kyss, han var min första kärlek.

 

Dagen gick fort och jag och Sam satt nu i bilen på väg hem. Vi pratade inte så mycket som var ganska ovanligt men jag tror att allt pratade kommer när vi är hemma. När vi kom in i huset slängde Sam av sig jackan och gick och satte sig i soffan. Jag gjorde desamma. ’’Så, nu får du berätta allt’’ sa Sam nyfiket. ’‘Jag vet inte vad jag ska säga’’ svarade jag tillbaka. ’‘Hur träffades ni??’’ kom snabbt ut ur Sams mun. ’’Vi bodde grannar och vi brukade leka tillsammans varje dag, Harry var min ända vän när jag var liten, men när jag var 13 år skulle vi flytta till Sverige och därefter träffades vi aldrig mer’’. Jag log när jag berättade för Sam, jag hade alltid så roligt med Harry! ’’Så du känner Harry Styles?’’ sa Sam ivrigt. ’‘Jag har gjorde det.’’ 

’‘Varför har du aldrig sakt någonting?’’ sa Sam ’‘Jag har aldrig riktigt tänkt på det’’ svarade jag med en låg röst ’’Du borde träffa honom’’ Jag tittade på Sam med ett ’aa-sure-hur-hade-du-tänk-det’ blick. ’’Men hur hade du tänkt det?’’ frågade jag. Hon tänkte ett tag och efter en stund kom hon på det. ’‘One Direction kommer ju hem efter turnen, och kommer komma hem på Fredag och vi bor ju liksom i samma stad och någon gång måste ju dom gå ut!!!’’ sa Sam super glad. Jag bara nickade. Hon hade rätt, vi borde väll se dom någon gång. Under eftermiddag pratade vi i flera timmar om vad jag och Harry brukade göra.

 

Vid sju är det fortfarande ganska ljust ute, så vi gick ner till stallet för att ta hand om hästarna.

Grannen till Rebecka har en dotter som heter Hannah, hon är 14 år och älskar hästar så hon brukar få rida med oss eftersom att det är 3 hästar. Eftersom att Lizzy var den snällaste hästen får Hannah rida på henne. Vi rider inte så länge eftersom att jag och Sam är super trötta, så efter vi är klara i stallet gick vi hem med trötta steg. 

 

Jag slängde mig i sängen ny duschad och med pyjamas på, Sam slängde sig i sängen strax efter mig.  ’’Jag längtar verkligen så mycket till skolavslutningen!!’’ Sa Sam. ’’Jag med, det är…’’ Jag stannade och räknade på mina fingrar. ’’15 dagar kvar’’ forsatte jag och skrattade. ’’Japp, och shopping i helgen’’ Jag nickade ’’Såklart’’. Vi båda tänkte samma sak, en ny klänning till skolavslutningen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kort kapitel men det är iallfall något. KOMENTERA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar