söndag 11 augusti 2013

Look Into Her Eyes Kapitel 3

Tidigare:
Jag slängde mig i sängen ny duschad och med pyjamas på, Sam slängde sig i sängen strax efter mig.  ’’Jag längtar verkligen så mycket till skolavslutningen!!’’ Sa Sam. ’’Jag med, det är…’’ Jag stannade och räknade på mina fingrar. ’’15 dagar kvar’’ fortsatte jag och skrattade. ’’Japp, och shopping i helgen’’ Jag nickade ’’Såklart’’. Vi båda tänkte samma sak, en ny klänning till skolavslutningen.
------------------------------------------------------------------------------------------


Harrys Perspektiv – Fredag

’’Wake up, we’ll go in an hour’’ Skrek Louis i örat på mig. Jag mumla tillbaka ett ja, och gnugga mig om ögonen. Jag gick upp och börja segt sätta på mig kläder. Jag går med långsamma steg ut från rummet och ner för trappan. Vid köksbordet satt bara Niall och Liam. ’’Where is Louis and Zayn?’’ frågade jag och tog ut ett glas från skåpet. ’’Zayn is still sleeping and Louis is trying to wake him up’’ svara Liam på frågan. Jag nickade och började bre på en macka.


Vi packa bilen och sedan satt sig alla i bilen, och bilen börja åka iväg.
’’So…’’ Började Zayn. ’’What should we do during those three months we are at home?’’ fortsatte han. ‘’I want to PARTIE’’ Skrek Louis över hela bilen. ’’EAT’’ skrek Niall därefter och alla börja skratta. ’’But it’s true’’ Sa han och ler ett fånigt leende.

 
Efter en lång resa var vi äntligen framme. Bilen stannade och vi hoppade ur bilen och börja packa ut våra saker. Jag bar upp min väska och börja gå mot huset. Jag öppna dörren och går in och tar av mig skorna. Jag går upp till mitt rum och lämnade väskan på sängen och gick därefter ner till vardagsrummet och slängde mig i soffan som killarna redan satt i. ’’What should we do now?’’ Frågade jag killarna. ’’We can watch a movie’’ sa Zayn och vi nickade. ’’Me and Niall can go and buy some snacks while the rest of you go and rent some movies?’’sa jag och tittade mig omkring. ‘’Sure’’ svarade tillslut Zayn och ställde sig upp. Vi gick mot hallen och satte på hos skor. När vi kom ut tog jag och Niall höger och dom andra vänster. Efter 5 minuter då vi var ganska nära affären satte jag och Niall på sig våra luvor så det var mindre risk att någon skulle känna igen oss. Paul säger alltid att vi inte ska gå ut utan någon livvakt men det känns så onödigt när vi bara ska till affären. När vi väl kom in var det väldigt lite folk än vad jag hade förväntat mig. Niall tog en korg och började packa ner massa onödiga saker som bara han vill ha. När Niall hade mossat ner alla grejer han ville ha gick vi mot kassan. Vi ställde oss i kön då jag hörde några skratta väldigt högt, jag tittade åt det hållet jag hörde skrattet. Det var två tjejer som jag bara såg ryggen på som precis gick ut affären, den ena hade brunt hår och den andra att blont. Deras skratt var faktiskt lite gulligt och jag log för mig själv då Niall putta till mig att vi skulle gå fram i kön.

 

Bethanys Perspektiv

 

Jag öppnade kylskåpet för att se om det fanns något att äta. Nae såklart inte, varje gång det är Sams tur att handlar blir det när kylskåpet är tomt och då menar jag verkligen tomt. ’’Sam!’’ jag väntade otåligt på svar. ’’SAM!!’’ skrek jag eftersom jag inte fick något svar. Vad håller hon på med egentligen? ’’Vad?’’ svara hon tillslut. ’’Eftersom du inte har varit och handlat så har vi inget att äta’’ Sa jag med en irriterad ton. ’’Men förlåt då, vi kan gå och handla nu istället’’ Vi? Jag suckade varför måste jag följa med? Hon får väll gå själv när jag handlar måste jag alltid gå själv och sen när hon ska handla måste jag alltid följa med. ’’Åhh, okej då men det här är sista gången’’ Jag orkade faktiskt inte följa med och handla. Jag har precis varit ute och sprungit efter skolan och är helt slut men då måste jag följa med och handla, jag orkar inte.

Jag öppnade dörren till affären med Sam tätt bakom mig. ’’Du får bära’’ sa jag till Sam och pekade på korgarna. Hon nickade och tog en korg. Nu när jag var så snäll och följde med så får Sam bära för jag tänkte verkligen inte göra det utan det får Sam göra. ’’Så vad vill du äta idag?’’ frågade Sam mig. Jag tänkte en stund innan jag kom på vad jag självklart ville ha utan tvekan. ’’Tacos’’ sa jag med en ljus ton. Sam fnissade lite och nickade. Vi gick längst hyllorna och packade ner varor i korgen. Jag tittade ner i korgen och sen på Sam. ’’Behöver vi något mer?’’ Sam tittade ner i korgen och sedan upp på mig. ’’Jag tror inte det’’ svarade hon tillbaka med ett leende. ’’Då går vi  mot kassorna’’ Sam svarade med och ett Okej och vi gick mot kassorna. Det var en surgubbe framför oss i kön och stog och gnällde på kassörskan om någon rabatt som det stog att han skulle få på en vara. Jag tittade på Sam och vi båda fnissade till, att man står och gnäller över lite rabatt är bara onödigt själv skulle jag bara strunta i det. När det äntligen var våran tur packade vi upp varorna och därefter betala. Jag och Sam hjälptes åt att packa ner varorna i påsar. När vi var på väg ut från affären snubbla Sam och jag började skratta jätte högt, inte långt därefter skrattade Sam också och gick skrattades ut från affären.

Jag låste upp dörren och gick in i lägenheten det är skönt när man är hemma inne stan, okej det var inget fel på Rebeckas hus på landet det var faktiskt mysigt där men vad är det man säger. Borta bra men hemma bäst. Japp, just så är det om det inte är så att man åker utomlands till ett jätte varmt ställe för då är det mycket bättre. Jag och Sam började packa upp varorna då jag upptäckte att vi glömde det viktigaste, ’’Damn, vi glömde köttfärsen’’ sa jag till Sam och hon tittade ner i påsarna. ’’Jaha, vad gör vi nu jag orkar inte gå tillbaka till affären’’ sa hon. ’’Vi kan väll bara gå ut ock äta pizza’’ Sam nickade ’’Jag ska bara byta kläder, jag vill inte gå i det här’’ fortsatte jag och gjorde en gest med min hand över kläderna. Jag hade på mig ett par mjukisbyxor och ett pösigt linne, som jag satte på mig efter jag duschade för jag var ute och sprang förut. ’’Aa, det ska jag nog också göra om man ska ut och äta så vill jag ju inte se ut som ett freak’’ jag skrattade åt vad hon just hade sakt och gick mot mitt rum. Jag öppnade min Walk-in-Closet och gick in. Sam hade också en det var faktisk ganska vanligt här i London medans typ ingen hade det i Sverige. Jag drog med handen längst kläderna och letade efter något snyggt. ’’Sam, vad ska du ha på dig’’ Ropade jag och fick snabbt ett svar. ’’Den här’’ Svarade hon och kom in i mitt rum och visade. Det var hennes vit, svart, gula klänning som jag köpte till henne i julklapp. Jag log. ’’Då ska jag också ta en klänning’’ Hon nickade och gick ut från mitt rum. Efter en stunds letande hittade jag en vit klänning som jag assessorera med ett brunt skärp. Jag gick in till badrummet där Sam stog och bättra på sitt smink. ’’Blir det här bra’’ sa jag och snurrade runt. ’’Hmm… ’’ började hon. ’’Ta på dig din jeans väst över det så kommer det bli perfekt’’ fortsatte hon och log. Jag nickade och gick och hämtade min jeans väst. Jag tittade mig i spegeln, hon hade rätt det blev faktiskt riktigt snyggt. Jag är glad att ha Sam som vän för hon är sjukt duktigt på mode. ’’Wow, awsome girl’’ sa Sam när jag kom in i badrummet. Jag fnissade och tog min sminkväska och satte på ett lätt lager smink och borstade håret. Jag tog en sista titt i spegeln innan vi gick. Det fanns en Pizzeria bara 5 minuter från vårt hus så det var inte så långt att gå. ’’OMG Beth, Harry och Niall var i affären när vi hade gått därifrån’’ skrek Sam brevid mig. ’’Va?’’ hon gav mig sin iPhone och jag läste. Det stog att Harry och Niall hade varit i den affären vi var i tidigare. Jag suckade. Jag ville verkligen träffa Harry igen jag hade faktiskt saknat honom och så var han i samma affär som vi efter vi hade gått. ’’Jaha’’ jag visste inte riktigt vad jag skulle svara. Jag gav tillbaka mobilen och fortsatte gå, jag var lite besviken jag ville så gärna träffa Harry igen.
-------------------------------------------------------------------------------------------
Yay, Kapitel 3!! Kommentera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar